Rebecka

2016.31.10
Ligger hemma och är sjuk just nu. Längesen jag var såhär sjuk, känner mig så ynklig och svag haha.. 
Tänkte börja med att skriva lite om helgen, alltid kul att höra något roligt, right? 
 
Firade Joel som fyllde 25! Jag och Marcus mötte upp Sofia i partille så åkte vi till Gamlestaden för att möta upp resten. Började kvällen med bowling, och vi var ca 14 pers. Många man inte träffat på länge och en del man inte träffat innan. Riktigt kul med bowling! Efter bowlingen åkte vi in till stan och där blev det utgång på Sticky fingers. Längesen jag var där så det var roligt. Blev massa goda drinkar, dans och shots. Jag och Marcus drog dock hem vid halv 2, för jag började få ont i halsen redan under bowlingen och sen där runt 01 fick jag feber och världens huvudvärk, så var bara att röra oss hemåt. Vi gick dock världens omväg och fick för oss att börja spela pokemon go mitt i natten haha, så kan det gå efter lite dricka ;)
 
När vi kom hem gick vi och la oss. Började få riktigt mycket feber så låg verkligen och skakade. Vaknade efter någon timme med väääärldens feber, ca 41 grader. Var helt uttorkad så Marcus fick hjälpa mig till badrummet så jag kunde dricka kallt vatten samt kyla ner mig med kalla blöta handdukar. Kunde knappt stå själv för mina ben bara skakade och hade ingen balans. Gick och lade oss igen, men vaknade efter någon timme igen av att febern var lika jävlig igen, så la mig utan täcke. Frös sjukt mycket men det är verkligen inte bra för kroppen att ligga på över 41 grader. Kunde inte ta ipren eller alvedon heller då jag hade druckit. 
 
På morgonen kände jag mig mer död än levande. Halsont, stel nacke, ont i alla leder, huvudvärk och feber. Blev typ död i kroppen av bara stå eller sitta. Lyckades ta oss hem till borås i alla fall, men kändes som jag skulle spy vilken sekund som helst under dessa sju mil hem. Idag är jag fortfarande sjuk, fortfarande feber och får ta ipren för att ens kunna dricka vatten :( Så fick pannkakor med ben n jerry på till frukost, gott och svalkande!