Rebecka

Shoot for the moon, if you fail you'll land among the stars
Vad jag älskar att fota stjärnhimelen. Så fint att bara gå ut sent på kvällen och ställa sig under den stjärnklara himelen och bara fota. Det är ganska svårt att få till fina bilder när det är så mörkt! Allt som behövs är lång slutartid, ett stativ och tålamod ;) Jag brukar även använda mig utav självutlösare för att undvika att jag rycker i kameran när jag trycker av bilden. Det är viktigt när man fotar med långs slutartid, minsta lilla rörelse gör bilden suddig. Det som är svårt enligt mig är att när man ska ta bilden så ser man absolut ingenting i och med att det är så mörkt. Man ser inga träd, man ser inga stjärnor så man får chansa tills det blir bra.
 
Redigeringen består endast av färgredigering. Gör kontrasten mellan himelen och träden mer synlig, och det är väl den ända redigeringen jag gör. Är så sugen på att gå loss på att lägga till fler stjärnor, men jag vill ha det äkta så därför gör jag det inte. 
 
Kameran jag har använt mig av är Canon eos 700 d. Använder mig av orginalobjektivet då man får med mycket omgivning i det. Är helt ny på det här med att fota just stjärnor så var inte allt för dömande mot mina bilder, men och andra sidan tackar jag inte nej till feedback så att man kan utvecklas :)